söndag 31 januari 2010

Lillys Lördag i bilder - 31 januari

Lördag igen! Denna fantastiskt uppskattade veckodag inleddes med en ansiktsmask. Mamma tyckte att jag var så torr så hon Idominade in hela fejset. Tydligen skulle vi på party på kvällen och då är man ju tvungen att strååååla!


Efter ansiktsmasken, lek och stoj gick jag och lade mig. När jag vaknade var INGET sig likt. En mycket läskig man hade brutit sig in i lägenheten medan jag låg och sov. Jag försökte berätta denna nyhet för mamma, men hon bara skrattade och påstod att det var pappa som hade klätt ut sig till Mr T. Jag köpte det inte utan var på min vakt resten av kvällen.


Eftersom jag är född på 2000-talet var jag tvungen att googla den där Mr T. Tydligen ser han ut så här.


Mamma var inte heller sig rikigt lik...


...och detsamma kan sägas om Moster.


När chocken över allt som hänt medan jag sov lagt sig for vi iväg. Mr T körde oss ända till Älvsjö där Brodds 30-års dag skulle firas med en 80- tals fest. Festen var en överraskning som hette duga och födelsedagsbarnet befann sig i chock en bra bit inpå kvällen!


Elin var partyfin...


...liksom moster och Alex...


...och Karin och Carlos.


Det bjöds på underbart god mat...


...och en mycket uppskattad bar.


Brodds mamma och festhusets ägare var helt underbart snygg i sin krullperuk och oversizade Mimmi Pigg- tröja...


...likaså festfixare och the bride to be Sanna


Under kvällen så bytte peruker ägare...


...singstar sjöngs...


...och Mr T verkade helt underligt blekna lite. Mamma fissade något om att foundation och brun ögonskugga kanske inte var det bästa färgningsalternativet.


Jag fick höra hur fantastiskt söt jag var flera gånger under kvällen. Jag var så söt att mamma höll på att äta upp mig vid ett tillfälle. Jag var dock inte lika söt när jag skrek halva vägen hem tycket mina päron. Men vad ska man göra? Hur kul är det att lämna en rolig fest va?

Halv två somnade jag in i en tung tung sömn hemma i sängen.

KRAM!

/L

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar