lördag 2 januari 2010

Lillys Lördag i bilder - 2 januari

Lördag igen. Jag och pappa tyckte att mamma så lite mosig ut, så hon fick sovmorgon. Klockan halv ett tog vi det gemensamma beslutet att väcka henne, vi hade ju trots allt lite planer idag. IKEA har nämligen återkallat rymdstolen, aka bajsstolen. Vad ska jag nu bajsa i?


Mamma och Moster fick äran att bege sig till shoppingheaven och lämna tillbaka den. De passade även på att gå på bio och se Trubbel i paradiset, så jag och pappa fick heeela eftermiddagen och kvällen för oss själva. Eller, inte alldeles ensamma, Morbror Magnus dök upp en bit inpå kvällen. Han, pappa och jag kollade när Zlatan sparkade boll. Mamma och moster anslöt till andra halvlek.


Jag somnade på pappas axel straxt innan nio. Han har en så mysig axel, min pappa.


Meeeen, det var bara en powernap! Värsta luringen där. Jag var ju tvungen och se vad mamma hade scorat på IKEA. Tydligen kan man inte åka dit utan att handla något, det är det lag på enligt mamma.


Min Powenap gav mig lite nya krafter, så jag passade på att demonstrera för våra gäster mina nya kryptalanger. Tricket är att dra sig fram med händera och sparka ifrån med fötterna.

Klockan tio tog dock sömnen övertag och jag sooomnade. Vi får väl se när mamma lyckas med det konststycket...

Natti natti,

/L

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar