lördag 16 januari 2010

Lillys Lördag i bilder - 17 januari

Lördag igen gott folk. Jag inledde faktiskt dagen med att tänka tillbaka på gårdagen. Jag har några suddiga minnen av att mamma och pappa hade väldigt roligt åt mig, men jag kan för allt i världen inte komma ihåg varför?


Efter det sedvanliga morgonmyset var det tajm för frukost. Gröt. Gröt är ju fortfarande måltiden no. 1. Mamma har också kommit underfund med att jag uppskattar att leka med decilitermåtten i väntan på grötkalaset.


När jag somnade passade mamma på att smita iväg. Hon och moster tog forden ner till Gnesta och motionerade mormor. Tydligen var alla tre i behov av en promenad...


Mamma berättade att hon hittade ett träd till pappa som han kunde skaka nästa gång båda var i stan.


Hon berättade också att moster och mormor fastnade i en hal "genväg a.k.a. senväg". Mormor hängde för fast för glatta livet i räcket medan moster kramade ett träd. Mamma höll på att kissa på sig av skratt.


Under lördagskvällen tittade mamma och moster på en film, "its complicated". Jag complicatade lite och såg till att de fick många pauser. Bland annat en härlig bajspaus. Pappa vart alldeles till sig när jag lade en riktig kaka. "Massor med kletbajs" ropade han ut till mamma som tjoade tillbaka av glädje från soffan. Knäppgökar.

Nej ni, nu är det sovadags. KRAM!

/L

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar