tisdag 19 januari 2010

Babyrytmik och smuldegsbajs

Trots min frustration över Gud och hans bajslekar så deltog jag och Lilly i kyrkans öppnaförskolas babyrytmik. Vi sjöng om båtar, magar, kinder, tår och spindlar. Lilly uppskattade de sånger där hon skulle lyftas högt upp i luften extra mycket. Mina smått träningsvärkpåverkade armar bad en stilla bön om att just de sångerna skulle vara korta.

Efter sången rullade hela föräldragruppen (kan ju inte kalla den för mammagrupp längre eftersom en pappa har anslutit) vidare till Alfreds för lunch och efter det gick jag och Therese en sväng på Huddinge centrum innan vi avslutade med en kaffe hemma hos henne. Vips var klockan halv sex och Micke kom hem. Eftersom jag redan bytt tre bajs/diarré-blöjor idag fick han givetvis ta över den fantastiskt mysiga sysslan. Det dröjde inte länge innan han gastade att jag var tvungen att komma till skötbordet, för Lilly bajsade smuldeg. Whoppie.


Lilly och Iris på Alfreds.

2 kommentarer:

  1. Lite mycket bajseri info tycker jag nu =)
    //Maritha

    SvaraRadera
  2. Hahaha, japps, det har varit några riktiga bajsveckor nu. Men så är det när man har en liten skit =P

    SvaraRadera