fredag 22 januari 2010

Tacksamhet

Efter att Lilla fröken landade i vårt hjärtan så har jag upptäck en ny dragelse till mammabloggar. Kändisar och okändisar, det finns en uppsjö av stolta föräldrar som bloggar om sina små bebbar. För ett tag sedan snubblade jag in på Laila Bagges blogg. Hon skrev ett inlägg om Felicia, en liten bebba som inte kommer att få stanna kvar hos sina föräldrar på grund av ett hjärtfel. Felicias mamma skriver också en blogg. Egentligen vill jag inte läsa, men kan inte låta bli.

Varje gång jag klickar in på bloggen håller jag andan och hoppas att det inte var idag Felicia tog sitt sista andetag. Och varje gång känner jag en sådan oerhörd tacksamhet att Lilly mår bra, att hon är frisk, stark, envis och här.

Felicias blogg

1 kommentar:

  1. Hej! Vilken gobit ni har. Man vill ju bara gossa med den lilla klumpen. Att sluta amma är nog svårats för mamman ändå. Jag mins när jag skulle sluta, det var en separations ångest men ändå en lättnad. Jag och många andra kan intyga att det tar mellan 3- 4 nätter o sen är det över. Jag flyttade ut från sovrummet två nätter o sen sov jag med tröja när jag kom tillbaka. Det kommer att bli jobbigt men oj vad skönt när det är över. Lycka till, så hoppas jag att vi ses snart! KRAM från Elin

    SvaraRadera