onsdag 27 januari 2010

Jag behöver en ny hobby

Klockan halv åtta i morse slog Lilly upp sina djupa brunnar och deklarerade att nattsömnen var avklarad. Fem över halv åtta startade hon operation tömma tarmen. Ordentligt.

Efterom någon måste smugit sig in i vårt sovrum och hängt vikter i mina ögonlock under natten fick Micke lov att ta upp den nybajsade och nyvakna bebban. Min plan var givetvis att återvända till drömläge och sussa vidare, men innan jag kommit så långt hör jag honom bära in barnet till skötbordet och avlägsna blöjan.

"Men Lilly, herre gud, du har ju bajsat en hel bebis" utropar han inne i badrummet.

Och sen inget mer. Ingen rapport om konsistensen på bajset, färgen på bajset, lukten. INGET. Nedbäddad bland täcken och kuddar känner jag en viss irritation över att inte fått bättre information om nattens ansamling.

Skäpningv Ulrica, för guds skull, skärpning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar