måndag 1 februari 2010

There is something straaange...

...in the Lillys mage.

Lilly är perfekt. Nästan. Hennes mage lever sitt eget lilla trubbelsamma liv verkar det som. Ena veckan producerar den bajs lika hårt som stenarna i klippiga bergen, nästa vecka lika löst som vattnet i niagarafallet. Nu är vi tillbaka på hårt igen.

När Lillys mage var inne i sin niagaraperiod köpte vi Semper magdroppar på apoteket plus att vi plockade bort alla mjölkprodukter från hennes kost. Om tarmarna är irriterade är tydligen inte mjölkstuff en hit sägs det. Och det var då något hände. Från att ha haft inställningen "ja, ja, jag kan väl smaka på det du ger mig men jag kommer förmodligen inte att älska det", slukar Lilly nästan alla mat som ställs framför henne.

Här om dagen tog den mjölkfria gröten slut. Eftersom Lilly inte har något uttalad allergi mot mjölk så fick hon vanlig gröt istället. Sen bröt skrikhelvetet ut. Hon gastade och gastade och gastade. Ville inte sova, ville inte vara vaken.

Laktosintolerant, laktoskänslig? Måste nog undersöka saken verkar det som.

Här skulle jag ju kunna haft en bild på bajs, men jag tror inte att det skulle vara så uppskattat.

1 kommentar:

  1. Det ar inte alls sakert att det ar sa farligt men som hon sa var granne maste man halla pa minst 2 manader sa magen far aterstalla sig helt.

    Pussa hjartat vart. Kramar

    SvaraRadera