söndag 14 februari 2010

Det kanske ordnar sig ändå....


Med risk för att jinxa hela projekt - "sova utan boobie" åt tjotaheijti så påstår jag nu att det kanske ordnar sig ändå.

Det har nu gått tre nätter sedan projektstart. Innan det hela drog igång hade jag givetvis föreställt mig det värsta. Sömnbrist, hjärtskärande Lillygråt och en naggande ovisshet om framtiden. Och visst, första natten (den som jag har lite... suddiga minnen ifrån) var ju inte speciellt rolig för pappa Micke. Men natt två och tre har faktiskt fungerat. Hon har somnat vid sin flaska, vaknat vid ett par tillfällen och gnytt efter tutten men gett upp och somnat om. Någon gång vid tre, fyra tiden har hon vaknat till lite mer, så då har jag gått upp och micrat vällingflaskan i kylskåpet och sen har sömnen infunnit sig igen.

Nu ska bara matbehållarna vänja sig vid omställningen också, det är ju inte så fantastiskt roligt att vakna med två mjölkfotbollar under t-shirten varje morgon...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar