lördag 27 februari 2010

Lillys Lördag i bilder - 27 februari

Lördag igen kära vänner! Inledde "dagen" med att sömnvägra lite, i morse klockan tre klockande jag in hos John Blund. Trots det kände jag mig rätt så alert vid sjusnåret på morgonkvisten, så det var bara för mamma att pallra sig upp.


När det var dags för min förmiddagslur meddelade mamma att jag skulle sova i vagnen. Tydligen hade mamma syndat "big time" dagen innan och nu skulle hon få betala för det. Hon såg inte så jätteladdad ut för en prommis...


Tydligen lossade det i mammas ben efter ett par meter, för hon berättade att vi hade gått en ganska bra bit. Jag missade tyvärr när vi passerade knäckehäxans hus. I sin vinterskrud och allt.


När vi kom hem dök MOSTER upp! Åh så glad jag vart, det var ju eeeeevigheter sedan vi sågs. Eller i alla fall en vecka minst.


Moster spelar också FarmVille. Hon och mamma satt och diskuterade hur fort de kunde få ihop alla delar till sina stall. Pappa och jag bara skakade på huvudet.


Sen åkte pappa och spelade innebandy. Jag fortsatte med lite "lek med colaburk". Men mitt finger är lite för... runt... för denna typ av lek, så jag skar mig så det började blöda. Mamma vart alldeles blödig hon med och jag fick mitt allra första plåster. Det fick inte sitta på så länge dock för jag såg det som min uppgift att försöka äta upp det.


På eftermiddagen tog vi vårt pick och pack och åkte med forden till Karin och Carlos nya lägenhet på teleofonplan. Den var heeeeelt fabulous. Jag var dock lite trött i ögat och klängde mest på mamma hela kvällen. Hon suckade och mumlade något om fina armmuskler.


God mat hade dom ordnat också, jag tror att pappa försökte se hur mycket som rymms i hans magsäck. Ganska mycket måste jag säga.


Vid halv nio var jag så trött som en tröttbebis kan vara, så vi åkte hemmåt. Jag somnade som en klubbad minisäl i bilen och fortsatte sova även när mamma lyfte in mig.

I skrivandets stund har jag inte ännu bestämt mig för hur denna natt skall te sig. Mamma försökte muta mig med lite extra välling, men jag är omutbar. Om jag inte får kex förstås. Då går jag med på allt.

PUSS och KRAM

/L

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar