fredag 5 februari 2010

Om tomten på spisfläkten


Min kära syster är den i familjen som ärvt den största mängden estetiska talanger och därför den som oftast producerar konstverk som är något att visa upp för allmänheten. Jag tycker att det är roligt att pyssla, men lägger inte så stor vikt vid att mina alster ska bli fantasieggande kreationer utan nöjer mig med att roa mig själv.

MEN, en pryl som jag egenhändigt tillverkat är jag omåttligt förälskad i. Min tomte. Han vart liksom alldeles perfekt. Jag är löjligt rädd om tomten och får smått panik om han inte infinner sig i köket på morgonen. Det är den enda prylen jag stoppar undan om vi ska ha fest, ifall någon smått överberusad person skulle få för sig att leka med tomten. Detta är ingen jultomte som plockas bort efter att julen är över, utan det är min hustomte som vakar över all köksaktivitet som pågår omkring honom.

Tomten gör mig glad. Kärlek till tomten.

1 kommentar: