söndag 7 februari 2010

Lillys Lördag i bilder - 6 februari

Denna lördag var speciell meddelade mamma när jag vaknade. Det var mosters födelsedag och det skulle minsann firas ordentligt. Efter sedvanlig grötfrukost stuvades jag ned i min vagn och eftersom pappa snott bilen hoppade jag och mor på pendeln till Södertälyeah. Allt är dock lite luddigt eftersom jag sov hela vägen...


Födelsedagsmoster och Peter väntade på oss när vi kom...


...och efter ett tag droppade Peters familj in och bjöd på lunch...


...och tårta.


När Peters päron gått började det att ringa på dörren igen. Jag väntade och väntade på mormor och morfar, tills mamma påminde mig om att de ju låg och glassade på en strand i Thailand. Men till min stora glädje kom Christina...


...Magnus, Ludvig och Adam....


...Alex...


...och Chrille! Pappa och Faster Suzan dök också uppen bit inpå kvällskvisten.


Kvällen var jätterolig! Jag bekantade mig med lite lurviga vänner, bland annat moster och Peters hårboll och houdinihamster!


Rita, Gissa och Vinn åkte fram och jag hörde allt hur det skrattades bland deltagarna. Vid elva vart jag jättetrött och "ville" sova. Mamma skulle "bara" natta mig, men hon klev inte upp igen förrens det var tajm att åka hem.


När det var dags att färdas mot hemmets sköna vrå insåg vi att vi var en person för mycket... Så Chrille fick åka med barnvagnen i kombiutrymmet... Ja, vad ska man göra liksom?


Jag var snäll bebba och lät skrikbilen stå parkerad i mannaminnet och ägnade mig åt lite skönsömn istället.

Återigen, GRATTIS VÄLDENS BÄSTA MOSTER!

/L

1 kommentar:

  1. TUSEN TUSEN TAAAAAACK for bilderna, vi har fatt vara med pa kalaset!!! V hoppas forstas att det blir repris nar vi kommer hem. Tusen pussar och kramar

    SvaraRadera