torsdag 5 november 2009

Om en bonde

Onsdagar är min kväll. När Micke kommer hem tankar jag Lilly full, pussar barn och far på huvudet och ger mig av. Mitt mål är antingen Carros lya vid Globen, eller Saras place vid Järla sjö. Där väntar god mat, skvaller, skratt och Bonde söker fru.

Lika skönt som det är att träffa mammagruppen och prata bebis, bajs och allt möjligt, lika skönt är det att träffa Sara och Carro och håna bönder och deras sökanden. Att inte behöva tänka på om lilla fröken är hungrig, nöjd, sur, vaken och så vidare. Och lika mysigt är det att få komma hem och pussa Lillyhuvudet igen. Lustigt vad många olika behov man har nu förtiden.

Bilden är från sommaren 2008. Mina partners in crime har hittat en blomma som piper varje gång den blir törstig. Den var ofta törstig. Jag tror Carro fick nog efter ett tag och ... gjorde något åt saken. Anyway, kram på er mina bondmoror!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar