söndag 22 november 2009

Lillys Lördag i bilder - 22 november

Lördag igen. Jag vaknade kring åttasnåret. Det är min nya tid. Mamma tycker att jag gott kan sova lite längre, men det ignorerar jag. Mina leksaker väntar ju på mig.


Efter ett par timmar vart jag trött i ögat och kröp ned hos pappa igen. Mamma berättade att hon och moster hade tagit en promenad. Att det var sol ute. Jag vet att jag har sett den där "solen" någongång för länge sen, när jag var liten bebis typ, men jag kom knappt ihåg hur den såg ut.


Mamma var också väldigt uppspelt över att hennes rosa bebis nummer två fått nytt liv i fläktarna. Hon pekade, fnissade och var lite väl glad tycker jag. Bebis nummer två... med betoning på två.


När pappa vaknade åkte vi iväg till Babyland. Tydligen anser mamma och pappa att jag har vuxit ur den lilla helvetesstolen och att det är dags för modell nummer två.


Jag hittade dock en annan stol som jag ville ha. En cool stol med värsta kontrollpanelen. Så jag gjorde hundbebisögon och tittade extra länge på pappa.


Självklart funderade det. Om helvetesstolen är i bilen är detta roligstolen. Den låter också. Plingar och plongar.


Lite senare på kvällen dök Christina, Chrille, Alex och Morbror Magnus upp! Vi åt köttfärssås med spagetti, spelade guitarhero och sjöng singstar, spelade settlers och fifa. Jag somnade runt halv elva och mamma tuppade av kring tolv. Men pappa gick inte och lade sig förrens halv fyra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar