söndag 29 november 2009

Lillys Lördag i bilder - 28 november

Min dag började hemma hos mormor och morfar. Pappa var ju fortfarande på det där dreamhack, så jag och mamma chillade hellre i Gnesta med sällskap än själva i Huddinge. Min mamma kan trolla, och jag hittade den magiska roligstolen när jag vaknade!


Efter lite stolsmotion var det dags för en promenad. Mamma påstår att jag har växt massvis på en vecka, och mormor och morfar kallade mig för en stoppad korv. Borde jag ta illa upp eller?




När promenaden var avklarad fick jag vara själv med mormor och morfar ett tag. Mamma hoppade in i forden och åkte och hämtade moster och Peter vid tåget. De åkte vidare ut till Skeppsta glashytta som hade öppet hus och provade på glasblåsning. Mamma berättade att det var ganska svårt, men väldigt roligt! Hon och moster blåste varsin julgranskula!




När de kom tillbaka åt vi middag tillsammans och pratade om ditten och datten. Mamma och Peter bakade en apelsin och saffrans- kaka. Jag måste erkänna att alla gjorde ett ypperligt lekjobb med mig! De lekte så bra att jag envist höll mig vaken tills nästan alla andra somnat!

Sen sov vi. Och sov. I fjärran hördes mammas telefon. Hon snubblade ner för trappen och fick syn på pappa utanför fönstret. Han hade saknat oss så mycket att han åkt från Jönköping till Gnesta mitt i natten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar