söndag 15 november 2009

Lillys Lördag i bilder - november

Jag inledde denna lördagsmorgon med lite dans på köksbordet. Bordet är ju faktiskt det bästa stället att dansa på. A shakey, shakey, shakay. Aha aha aha, aha aha aha.


Sen åkte pappa till jobbet medan jag och mor min styrde kosan mot Gnesta. Väl framme tog vi en prommis till affären, lagade mat, bakade, pratade och gjorde oss vackra. Det var full fart med andra ord. Eller, jag sov mest. Sådant där vuxentjafs sparar jag till senare.


På eftermiddagen blev jag återigen nedstoppad i helvetesstolen och ivägkörd till Trosa. Min morbror Patrik spelade konsert med Trosa stadsorkester. Vi var många som var lyssnade. Här sitter jag i knät på Grace!


"Lost in Space" hette framträdandet. Mamma suckade och sa att pappa skulle vart här, det var ju som klippt och skuret för honom.


Det var lite hög volym, men som tur var hade jag fått låna några schyssta hörselskydd. Efter ett tag somnade jag. Mamma påstod att jag sov igenom hela Star Wars partiet. Hon tyckte det var väldigt lustigt. Jag fattade ingenting.


Efter konserten åkte alla hem till mormor och morfar. Det vart fullt hus. Magnus, Ludvig, Patrik, Åsa, Hugo, Elsa, Kurt, Grace, Mormor, Morfar, Mamma och jag åt köttsoppa, hemmabakt bröd och en hel del godis. Alla var ganska trötta så det vart inte så sent.


Jag somnade vid halv åtta, men kände för ett extraframträdande och gick upp igen. Elsa var ju där och hon var helt fantastiskt rolig!

Det var allt för denna gång!

/L

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar