fredag 4 september 2009

Ooops

Hela min kropp skriker efter att få SHOPPA! Varenda liten fiber bara darrar när jag tänker på att få dra fram VISA kortet och göra av med lite pengar. Helst av allt vill jag gå in i en klädaffär och riva åt mig allt snyggt jag ser. Åt mig själv. JAG VILL HA!


Men, en ordentlig shoppingtur kräver antingen en medshoppare som kan pyssla lite med Lilly när hon vaknar och inte vill åka vagn, eller ett par timmar med barnvakt. Så idag tänkte jag bara kolla av utbudet så att säga.


Mitt uppe i sonderingen vaknar Lilly och kräver en matpaus. Vi rullar till parken och sätter oss och det är då jag upptäcker att jag glömt hennes mössa hemma. Och det blåser av bara satan ute. Men så tråkigt. Då var jag ju tvungen att gå och handla en mössa åt henne. Det råkade visst åka med lite annat också.


Rule no 1.: När man shoppar åt sitt barn får man inte glömma sig sjäv. Ett läppglans och hårsnoddar råkade slinka ner i påsen också.


Även om merparten av inköpen inte var till mig så känns det som om jag har punkterat en sprängfylld vattenballong, och min stora själviska shoppingtur kan vänta några veckor till. Leendet var brett när vi promenerade hem. Det stannade till och med kvar på läppen när jag var tvungen att stanna och akutamma lilla GrinOlle på en sådan där blå sandbehållare på vägen. :D

En mössa vart det...




... Och lite till.

1 kommentar:

  1. Nu är det dags för mormor-utryckning. Nu behövs det handlas lite annat....

    SvaraRadera