söndag 13 september 2009

Lillys Lördag i bilder - 12 september

Eftersom jag tog sovmorgon förra helgen bestämde jag mig för en lite tidigare uppgång denna lördag. Kvart över nio buffade jag på pappa och bad om min morgongymnastik. Lindad kring mitt lillfinger som han är, lydde han givetvis min order.

När jag gick upp upptäckte jag till min stora glädje att min moster var kvar! Hon ville ha hjälp med något som hette "travet". Självklart ställde jag upp.


Sen tittade jag på en intervju på tv med Lennart Nilsson. Han pratade om hur det var att fotografera barn i magen. Jag berättade för mamma, pappa och moster att jag fick värsta flashbacks när jag såg bilderna, och delgav dom lite info om hur det var att ligga i magen. Varmt, mörkt och mysigt.


Sen vart jag lite trött i ögat, så mamma och moster tog med mig ut på promenad. Jag hörde allt hur de skrattade och pratade, men John Blund tog över och vi lekte i ungefär en timme. Pappa åkte iväg och spelade innebandy.


När pappa kom hem åkte vi iväg och shoppade. Jag fick åka i min favorit, babybjörnen. Vem behöver en vagn egentligen?



Självklart var jag med och gav smakråd. När mamma och pappa var klara hörde jag mamma säga "Gud vad roligt det där var". Pappa sa "Gud vad skönt att det är över".


Efter vår shopping åkte vi ner till morbror Magnus i Södertälje. Vi åt lite mat, pratade och spelade playstation. Eller, de vuxna gjorde det i alla fall. En dag ska jag också bli vuxen.


Peter dök också upp efter ett tag. Jag var rätt så beskedlig, men det var mest för att jag samlade energi för hemresan.


Vid Bauhaus som ligger vid Tumba avfarten stod inte mamma och pappa ut längre och stannade äntligen bilen. Jag fick lite mat innan vi rullade vidare. Seger.


/L

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar