måndag 21 september 2009

Lilly, vad är det du säger?

"Joo.. det var så här. Man filosoferar ju ganska mycket som bebis. Det är så mycket nya intryck och så. Färger, ljud, ljus... you name it."


"I går kväll låg jag och lekte med mina fötter lite. Det var straxt innan gnälltimmen började. Och det var då det slog mig."


"Jag har inget namn."


"Alltså, jag har inget namn mamma. Hur tänker ni egentligen?"


"Jo, jag vet att jag heter Lilly. Men jag har inget namn på min dörr liksom. Och mitt rum ser rent ut sagtf örjävligt ut . Hallå, har inte ni fattat att ni har en baby nu? En baby med krav. Typ ett eget rum-krav. Med mitt namn på dörren."


"Snälla mamma."

2 kommentarer:

  1. Va stor hon börjar bli!! Sötis :) Hoppas allt är bra!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Heja Lilly, du har tidigt fattat läget, det är bara att ligga i då får man som man vill.

    SvaraRadera