lördag 19 september 2009

Lillys Lördag i bilder - 19 september

När jag vaknade i morse fick jag till min stora fasa syn på ett monster. Efter ett tag upptäckte jag att det var mamma. Jag frågade varför hon såg ut som hon gjorde, och hon svarade att det var mitt fel. Tydligen ska jag ha väckt mamma väldigt mycket i natt. Det har jag inget minne av. Så hon får för sig.


När pappa vaknade tyckte han att jag behövde vädras lite. Jag höll med och rullade över på mage.



När min rumpa fått sin syredos fick jag flyga lite med mamma. Det är typ det bästa jag vet just nu, det kittlar så skönt i magen. Fast jag har varnat mina päron för att de inte ska utöva detta när jag är nyäten. En olycka händer så lätt.



Sen vart jag trött och fick en timmes skönhetssömn. Jag drömde om att rulla runt. Runt runt runt.



När jag vaknade hörde jag mamma muttra något om hur stökigt det var. Pappa anmälde oss till frivillig damsugartjänst. Det var faktist ganska roligt.


Pappa packade ner sina svettkläder, en avlång träpinne och vinkade farväl. Han nämnde något om att göra många mål och vinna en skytteliga. Jag och mamma önskade honom lycka till. Vi kände dock att det inte bara var min rumpa som behövde syresättas, våra lungor ville också ha sin beskärda del. Så vi gick ut på en promenad.



När pappa kom hem började det att slamra och donas i köket. Det stektes och hackades och diverse förpackningar öppnades . Allt tillsammans bildade något som hette Tacos. Mamma och pappa var väldigt förtjusta i det. Jag var väl inte så imponerad. Å andra sidan var klockan över åtta, och jag började känna mig lite kinkig...


Nu ska mamma och pappa försöka titta på en film. Eeeh, jag vet inte riktigt vad de tänker med. Gnälltimmen har ju börjat och jag vill ha deras full attention. Jag vill att pappa ska sjunga Pippi Lilly. Pronto.

/L

2 kommentarer:

  1. Delen med monstret råkade jag skratta till :)

    SvaraRadera
  2. Ja vilket monster, Lilly skärp dig på nätterna nu. Kram

    SvaraRadera