söndag 6 september 2009

Lillys Lördag i bilder

Eftersom det var lördag kände jag för en liten sovmorgon, så jag låg och trynade i sängen till ungefär halv elva. När jag väl vaknade var det full fart där hemma. Pappa och en hel hög med grabbar satt och spelade ett väldigt lustigt spel. Jag förstod inte exakt vad som pågick, men kul verkade dom ha i alla fall!


Pappa försökte förklara, men det verkade väldigt komplicerat, så jag fejkade att jag förstod.



Lekfarbror Carlos var där, och han hade en present till Mamma från Karin. Mamma vart jätteglad och sa till mig att vi genast skulle börja titta i dem. De innehöll tydligen massor med viktig information.



Mamma spelade heller inte det konstiga spelet, utan hon och jag hade det mysigt i soffan i stället. Vi somnade till och med ett tag. Men jag tror jag drömde om muterade ilskna älgar, slagsmål och vesslor. Jag undrar vad det berodde på. Pappa sa att han visste.


Sen åkte alla hem, och jag vart placerade i Helvetesstolen. Igen. Mamma och pappa tycker visst om att jag sitter i det där åbäket. Men eftersom Alex också satt i bilen bestämde jag mig för att vara snäll och tyst. Man har ju lite hyfs i kroppen. När vi kom fram var vi ute på landet typ. Inte som hos mormor och morfar, utan verkligen på landet. Sanna och Brodd var där, och en hel hög med andra människor också.


Efter ett tag trollades det fram en hiskelig massor med röda djur vi skulle äta? Och sen satte alla på sig konstiga små hattar med bilder av de röda djuren på. Jag fick också en. Jag fattade ingenting.


Det sjöngs och skålades och alla verkade ha väldigt trevligt!


En stund in på kvällen hamnade jag hos Elin. Hon grejjade något med mitt ansikte, och sen vart det en massa "ooooo" och "aaaaaah" när alla tittade på mig. Någonting var helt klart annorlunda, men vad vet jag inte.


Elin hade en liten grabb som hette Alfred. Han hade massa konstiga streck i ansiktet. Söt som socker var han i alla fall!


Sent på kvällen stoppades jag återigen ner i Helvetesstolen. Men jag förstod att vi var på väg hem och Alex var återigen med i bilen, så jag beslutade mig för att sova lite. Det hade ju trots allt varit en lång dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar