torsdag 22 oktober 2009

Unbreakable not

Jag har i smyg gått och hoppats på att Lilly ska vara som Bruce Willis i filmen unbreakable. I filmen visar det sig att han är oförstörbar och att han aldrig har varit sjuk en dag i sitt liv. Sen tänkte jag såklart att Lilly skulle vara snäppet bättre än Bruce, och inte ha någon svaghet what so ever.

Men, jag hade fel. Nu ligger lilla kärleksbebisen och snorar och hostar i famnen på mig. I nästan fyra månader fick jag behålla min tro på superbebisen. Tack och lov har hon ingen feber ännu. Kanske kan hon bli bebisen som aldrig fick feber?

Jag börjar förstå att mamma alltid menat allvar när hon sagt att hon önskar att hon kunde vara sjuk i vårt ställe. Att hon kunde ta det onda, rida ut stormen. Jag hade med glädje tagit Lillys snorkråkor och hostningar. Utan att blinka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar