måndag 5 oktober 2009

Jag är en pillare

Ingen i min omgivning har nog missat att jag inte är ett så stort fan av bajs. Jag tycker att bajs är äckligt. Jag har lärt mig att tolerera Lillys bajs, men längre än så kommer det nog inte att sträcka sig. Däremot har det visat sig att jag är en pillare. Jag ÄLSKAR att pilla på Lilly. Jag pillar bort snorkråkor, öronvax och smuts. Jag blir alldeles till mig när jag får pilla bort små sårskorpor som är mogna att trilla av. Jag myser när jag får avlägsna skit som samlats mellan hennes små fingrar och tår. Flera gånger om dagen drar jag fingrarna mellan hennes tjockisveck i jakt på något som gömmer sig. För att inte tala om när jag får skrapa bort det torkade klet som kryper upp ur hennes snart färdigläkta navel. Stackars barn. Stackars pillvänliga barn.


Knubbisveck

1 kommentar: