lördag 3 oktober 2009

Lillys Lördag i bilder - 3 oktober

Förrförra lördagen möttes jag av ett monster när jag vaknade. Det visade sig sen att det var mamma, och att jag var orsaken till det hela. Denna morgon såg hon riktigt fräsch ut. Jag frågade om jag hade varit snäll i natt, och då fnissade hon och sa att anledningen till hennes goda vigör låg ute på soffan. Jag ville genast se efter.


Det var pappa som låg på soffan! Mamma förklarade att han nästan snarkat sönder hennes hjärna i några nätter och att det var därför han låg där. Jag tyckte lite synd om pappa och gosade lite extra på honom.


Sen klädde mamma på sig ytterkläderna, suckade och gick ut. "Kan vi inte bara skita i det, smita lite?" frågade hon innan hon gick. Från vad undrade jag? "Från höststädningen", muttrade hon till svars.


När hon kom in igen berättade hon att det inte var så himla jobbigt ändå. "Det finns ett knep", sa mamma. "Man tar närmsta bästa redskap, ställer sig brevid en lämplig buske och fejkklipper lite, och sen tror alla att man är jätteduktig". Jag gjorde en mental notering inför framtiden.


När hela städningsmomentet var avklarat vart jag lite rastlös. Det var ju faktiskt lördag. Time to party liksom? Hallå? Något tyckte jag allt att vi kunde hitta på.


Sen mitt i all upphetsning vart jag trött. Sömnen kommer så snabbt ibland. Pang säger det bara. Det vart ett sömnparty istället.


Det visade sig att pappa var väldigt sugen på att spela det där Fifa han kom hem med här om dagen. Det som smakade så himla bra. Så Chrille kom till hans undsättning!


Jag hörde pappa säga Kaká. Jaha tänkte jag, vill han ha kaka så ska han få det och fyllde en skön bajsblöja åt honom. Jag hörde hur mamma gjorde lite konstiga äckelljud. "Vinn matchen fort nu" sa hon, "för Lilly har en present till dig".

Nu tittar vi på Barcelona som kickar boll. Det vart en fotbollslördag med andra ord.


/L

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar