måndag 24 augusti 2009

Stolen från helvetet

Idag vart jag och Lilly väckta av en väldigt käck mormor som meddelade att det faktiskt var vackert väder utomhus, och att vi borde packa in oss i bilen och åka till Gnesta. Nyvaken och yrvaken väckte jag Lilly och stoppade in henne i hennes stora HATOBJEKT. Bilbarnstolen.


Och där satt hon. Jag såg hur hon tittade surt på mig, och liksom laddade för att släppa lös bomben. Skrikbomben. Och i Järna small det. Det var bara att köra för kära livet.


Sen hade vi myspys hos mormor hela dagen! Gick promenad, fikade, kramades. Hade flask- och nappträning.


Men allt roligt tar ju slut, och tillsist var vi faktist tvugna att tänka på refrängen. Nyäten och tillsynes tillfreds var hon när jag sänkte ned henne i helvetesstolen. Direkt kunde man se hur hennes blick liksom mörknade. Och visst, i Järna knäppte hon på avtryckaren. Ouuuuuuääääääää.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar