söndag 16 augusti 2009

Lillys Lördag i bilder

I lördags fyllde morfar hela 60 år, och självklart var det fest i Gnesta. Jag och mamma hade lovat att hjälpa till på fredagen, och vi tog oss mycket riktigt ner till Gnesta. Men jag räddade minsann mamma ifrån nästan allt slags arbete, genom att gnälla lite så att hon var tvungen att släpa runt på mig i stället. På lördagen fick vi dock rycka in så gott vi kunde. Det skulle ju trots allt komma runt sextio gäster.



När vi arbetat klart klädde vi upp oss! Jag hade såklart min partyrosett på mig i början. Man måste ju anstränga sig lite.



Jag och mamma har bestämt oss för att träna upp så många som möjligt till framtida barnvakter. Här har jag ett träningspass med Peter.



Min morfar var hur snygg som helst denna stora dag. Man blir ju alldeles varm i hjärtat när man ser honom.



Det var många som kom. Som tur var hade morfars bror lånat ut sitt partytält. Här håller mormor ett tal för morfar.



Jag delar ju faktiskt mitt fantastiskt vackra namn med denna häftiga dam. Möjligtvis är det härifrån mamma har hittat inspiration till mitt namn?



Jag var ju inte ensam baby på festen. Här är min underbart söta syssling Liam!



Faster Suzan shakar loss med min andra syssling Jonna!



Runt halv elva tuppade jag av i min vagn. Men jag hörde allt hur mormor drog igång dansbandsmusiken på högsta volym!

Ryktet har nått mig att festen fortsatte långt in på natten. Men allt jag minns är att mamma väckte mig vid tre på morgonkvisten och bar upp mig till sängen. Sicket lyxigt liv man lever!
/L

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Grattis till Er jättesöta prinsessa!!
    Visst är det häftigt?!
    Jag blir ett enda stort leende när jag läsar om alla "steg". Känner igen allt så väl.
    Håll i Er bara för tiden har en tendens att rusa...tyckte att det var i går Tuva skrattade för 1a gången...nu är hon 2,5 år och friar till pojkar på dagis.
    Vad kul att ni bloggar, ska genast spara sidan!
    Kram från kusin Annika i norr!

    SvaraRadera
  2. Hej!

    Det här var oväntat :)
    Vad glad jag blev när jag upptäckte att du skrivit i vår blogg.

    Margaretha har nog allt visat vilken prinsessa ni oxå har! :D. Vi hann ju med att hälsa på moster innan vi åkte vidare till Pite. Det var hur trevligt som helst.

    Hoppas ni har det bra och sköt om er!.
    /Micke

    SvaraRadera