fredag 28 augusti 2009

Äntligen fredag!

Äntligen är det fredag! Inte för att det spelar mig och Lilly någon roll, vi har ju fredag hela veckan. Men alla andra blir ju lediga, och givetvis måste vi ta tillfället i akt och vara lite sociala.

Vi började dagen med ett återbesök hos min barnmorska. Självklart tyckte hon att Lilly var en helt fantastisk baby och berömmet haglade. Själv tog jag modet till mig och ställde mig på vågen för första gången efter förlossningen. Och visst, amning är en utmärkt bantningsmetod, jag väger mindre nu än när jag vart gravid. Vi ska ju gifta oss 3 juli (yay!), och nu undrar jag givetvis om jag kan amma ända tills dess för att komma i bröllopsform? Förmodligen inte.




Sen drog vi vidare till Södertälje och Moster Maritha och hälsade på deras senaste tillskott, Holger. Ett litet hårigt charmtroll!

Nästa anhalt var mormor och morfar i Gnesta. Lilly var mäkta trött vid det här laget och tuppade av i babybjörn-selen. Där hängde hon ett bra tag innan hon behagade vakna.




Nu har hon precis satt världsrekord i bajsblöjeri. Till och med pappa fick kväljningar när han öppnade den "presenten". Då är det illa. Vilken tur att det är fredag och att jag är ledig från blöjbytartjänsten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar