tisdag 18 augusti 2009

På BVC

Idag var vi kallade till en två-månaders läkarundersökning på BVC. Dessvärre så tas ingen som helst hänsyn till bebisarnas, och mammornas för den delen, sömnbehov. Väckarklockan pep halv åtta i morse, och hela familjen vaknade kort sagt mycket motvilligt.




Väl framme skulle det mätas, vägas, kännas och klämmas. Vår BVC sköterska Eva tar också en extra titt på Lillys navel som inte riktigt vill läka. Vår tös är förövrigt en stor tjej. 5 720 gram tung och 61 cm lång. Tydligen är det ungefär vad en tre-månaders bebis förväntas väga... Men hon ligger i alla fall fint på kurvan!






Jag ser ut som jag har blivit överkörd av något. Nästa gång ska jag komma ihåg att kamma mig.

Efter besöket hos Eva tittade vi in hos farbror doktorn. Han kollade hjärta, lungor, ögon, öron mm och allt var såklart perfekt. Men så går det ju när man har en perfekt baby.







Sen fick vi äntligen åka hem. Lilly var så trött att hon somnade på vägen mellan bilen och ytterdörren, så det var bara lägga ner henne i sängen. Hon orkade inte ens gnälla om mat innan hon kollapsade. Jag borde också sova, men dum som man är drack man kaffe i morse så hjärnan tror att den är pigg. Fel. Så fel.

//U

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar