söndag 30 augusti 2009

Lillys Lördag i bilder


I lördags vaknade jag upp hemma hos mormor och morfar. Pappa fick lite extra sovmorgon, så mormor fick rycka in och utföra min morgongymnastik. Självklart vaknade tarmarna till, så mormor fick även rycka in och byta min bajsblöja. Jag fyllde den lite extra för hennes skull. Som tack fick jag bada lite!




Sen fylldes plötsligt rummet av en klingande norrländska! Det var mammas kusinbarn Frank som dök upp! Han har så härligt skägg!



Utan förvarning vart jag sedan nedstoppad i Helvetesstolen. Jag protesterade givetvis högljudt. När vi stannade fick jag dock kompensation för mitt lidande, och jag fick åka i babybjörnen i flera timmar! Vi var i skogen!



Mamma visade mig alla möjliga konstiga små grejjor. De hade alla olika namn och tydligen smakade de olika bra också. Jag ska givetvis lära mig allihopa. Mamma blir ju så glad när hon hittar dem.





Min morfar var extra bra på att sniffa rätt på dem. De kallade honom för svampkungen. Men mormor påstår att han inte ens tycker om de där svamparna egentligen?




Det var tydligen jobbigt att gå i skogen, och det pausades en hel del. Jag förstår inte vad de pratade om. Jag var inte ett dugg svettig.

Sen fick pappa lite ont i magen, och åkte hem. Men jag, mamma och moster åkte på party istället.


Mammas kusin Elisabeth fyllde 24, och det firades med Langos och trevligt sällskap! Jag var givetvis väldigt beskedlig. Men det var bara för att jag laddade. Hur skulle jag annars orka skrika hela vägen hem?

Väl hemma berättade jag för pappa hur hemskt det var att åka i Helvetesstolen och hur jag ALDRIG mer vill göra om det. Och skulle så ske så är ni nu varnade. Jag ska se till att ni blir skakiga i benen bara ni ser bilen. Skrikbilen.

/L

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar