söndag 23 augusti 2009

Lillys Lördag i bilder



Jag inledde min lördag med att sova extra länge brevid pappa. Han var ju upp och hälsade på renarna förra helgen, så nu var jag tvungen att mysa ikapp lite.


Det var också skönt att han var hemma och kunde utföra min morgongymnastik. No offence mamma, men du är helt enkelt inte lika bra.


Morgongympan sätter ju igång tarmarna liksom, så sen var det dags att fylla blöjan. Men jag tror att mamma och pappa måste uppgradera storleken snart, för den blir full nästan på studs. Eftersom jag passade på att bajsa på både mig själv och mamma så fick jag lov att bada lite i handfatet.



En konstig sak hände när jag låg och chillade i pappas knä. Helt plötsligt fick jag en sån där jäkla plasttutte i munnen igen. Men något var annorlunda. Det kom mat ur den. Schysst krubb liksom. Jag slickade i mig det mesta. Men jag har inte riktigt förstått det där med att tutta på platstutten. Det känns så fel.



Sen dök moster Maritha, Peter och Chrille upp och plötsligt plockades det fram en herrans massa färgglada prylar. Jag var helt fascinerad.




Snart förstod jag att det var ett spel! Självklart hejjade jag friskt på mamma!



När alla roliga spelprylar plockats bort vart jag väldigt trött. De andra satte på en film, men jag orkade helt enkelt inte hålla ögonen öppna. Så resten av kvällen spenderade jag i soffan med John Blund!

/L

2 kommentarer:

  1. Vilka härliga bilder, och faktiskt tycker mormor att du har pappas blick där du tittar ut ur handduken.Puss

    SvaraRadera