söndag 6 december 2009

Lillys Lördag i bilder - 5 december

Nu är det ju december och enligt mamma måste man då inleda morgonen med något som kallas för lucköppning. Så det var precis det jag gjorde denna lördagsmorgon. Lucka nummer fem.


Efter lucköppning fick jag min dagliga morgongymnastik. Idag var det pappa som utförde den. Han flåsar lite mer nuför tiden. Jag undrar vad det kan bero på?


Faster Suzan var hemma hos oss när jag vaknade, hon hade sovit över. Mamma lyckades fånga henne på bild. Inte en lätt uppgift det.


Sen kom Moster och lekte med oss. Hon och mamma åkte iväg när pappa kom hem från bandyn. De skulle gå på bio och se på "New moon". Jag och pappa hängde kvar hemma, lekte, kramades, klängde och klättrade.


När dom kom hem var dom glada. Och mätta. Mamma demonstrerade hur mätt hon var.


Sen hade vi lite julmys. Mamma och moster planerade julklappsinköp och surfade. De konstaterade att det var tur att de inte hade konsumerat vin, tydligen blir man väldigt köpglad då.


Dom hade med sig biogodis hem. Jag tog självklart för mig.


Jag höll dock på att skrämma slag på mamma när jag gjorde en "jag kanske kommer att spy rap" när jag hade huvudet ovanför godishinken. Mamma var snabb som blixten och drog bort hinken och pappa och moster fick ett skrattanfall. Mamma såg lite blek ut.

Det var alles!

/L

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar