lördag 19 december 2009

Lillys lördag i bilder - 19 december

Lördag igen! Tiden springer fram och jag närmar mig sex-månaders strecket. För att fira denna triumf öppnade vi en lucka igen i den där smaskiga kalendern. Lucka nummer 19.


Jag är givetvis till mycket stor hjälp när det kommer till själva öppnandet. Fast jag får aldrig smaka det som finns i luckan, det tar mamma hand om. Taskmörtmamma.


Efter ett tag vart jag nedsatt i den nya helvetesstolen och förd till mormor och morfar! Mamma och moster bånglade in massor med julklappar, skötväskan och lite av varje, pussade mig adjö och åkte därifrån. Tydligen hade det något MYCKET viktigt att ta tag i.


Mamma berättade efteråt att de hade tagit forden, hämtat deras kusin Elisabeth och begett sig till Nyköping för lite... tomtemorsgöra. Jag vet inte riktigt vad hon dillade om, men tydligen hade det snöat hiskeligt mycket på vägen dit. Som i Tomteland ungefär.


Moster berättade att de hade inhandlat viktiga jultillbehör. Samt lite annat som packades ned i tunga turkosa påsar.


Lite senare på eftermiddagen åkte vi hem till pappa. Han hade spelat innebandy och väntade på oss när vi klev in genom dörren. Vi gosade lite, och han sjöng Imse Vimse Spindel för mig. Jag tycker om att krama på pappa när han sjunger.


Sen ville jag visa upp resultatet av min och morfars gåträning. Morfar tycker minsann att vi kan hoppa över det där tjafset med att krypa, och gå direkt på stående aktivitet. Jag har ju mycket benmuskler, så det är faktiskt inte helt omöjligt anser jag.


Mamma och pappa envisas dock med krypträningen. Jag kommer upp på alla fyra, men än så länge så kommer jag inte framåt av egen maskin. Men sätter man handen bakom fötterna, då jäklar bär det av.


Man blir trött av att krypträna och små vilopauser är obligatoriska. Annars kanske man tröttar ut sig, Gud förbjude.


Nu ska jag krypa till kojs. Mor och far planerar lite movietajm, men mamma ser trött ut så jag tror nog att jag får sällskap snart.

Puss och kram!

/Lilly

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar