söndag 27 december 2009

Lillys Lördag i bilder - 26 december

Så var det lördag igen! Jag, mor och far har återvänt hem efter allt julfirande, så jag vaknade i min egen säng. När jag klev upp fann jag till min stora lycka att vi inte var ensamma hemma! Faster Suzan och Jonas låg och sov i soffan.


Det såg så skönt ut att jag snart bestämde mig för en liten tupplur.


När jag vaknade kurrade det i magen, så mamma fick det förnäma uppdraget att fixa gröt åt mig. Gröt är fortfarande det bästa som finns.


Helt plötsligt började det röra sig ifrån mitt rum. Farbror Robert poppade ut som gubben i lådan! Han har ju kommit ner över jul och nyår från nordliga Piteå!


Efter ett tag började det att röra sig igen inne i mitt rum och ut poppade Sofia, Roberts flickvän! Det var första gången jag träffade henne och hon var jättetrevlig. Jag passade även på att smaka lite på hennes schyssta prickiga axel.


Efter klockan tre började det att droppa in lite mer folk och dom där coola spelpryttlarna plockades fram. Jag koncentrerade mig mest på att tugga på leksaker och dregla. Mamma påstår att jag har en tand på väg.


Moster, Alex, Chrille, Faster, Farbror och Pappa spelade settlers...


...medan jag, mamma, Magnus, Jonas och Peter chillade lite i soffan.


Det var en mycket trevlig kväll. Jag höll mig vaken ända tills klockan halv elva, då tog John Blund över. Tydligen tittade alla som var kvar på två filmer innan det vart deras tur att leka med mr Blund. Mamma kom dock och lade sig tidigare än alla andra - som vanligt.


Peace out

/L

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar