lördag 12 december 2009

Lillys Lördag i bilder - 12 december

Jag vaknade kring halv nio denna lördagsmorgon, och hör och häpna, när vi klev upp var det fullt med folk kvar! Liam och Jonna var i full gång, Elisabeth låg och knåpade på en travrad, Danne sov på en madrass på vardagsrumsgolvet och Moster och Peter sussade i mitt rum. Så fantastiskt roligt! Alla verkade dock lite... tagna av något.




Jag passade på att leka extra mycket med Jonna och Liam innan de packade ihop sina pryttlar och åkte hem till Gnesta. Dom är så roliga! Jonna har en otrolig fantasi och berättar underbara historier. Och Liam, han är min stora förebild. Han kryper, står upp, äter äpple och somnar i sin egen säng. Mamma säger att jag ska få åka hem till honom och praktisera.


Sen åkte alla hem till sitt och pappa åkte till Carlos. De skulle spela det där spännande spelet, det med mutanter och tärningar. Jag och mamma såg oss omkring i lägenheten och konstaterade att vi inte orkade städa. Så vi gick och lade oss och sov istället!



När vi vaknade tittade mamma ut genom fönstret och gav ifrån sig ett litet glädjepip. Det snöade ute! Hon sa att vår julpimpade balkong passade bra i snö.


För att inte julmysfaktorn skulle gå ner lade vi oss ner på madrassen som vi inte orkat städa bort och öppnade dagens lucka i julkalendern. Lucka nummer 12.

Resten av dagen gick i lathetens tecken. Jag lekte med mina nya leksaker och mamma och pappa kollade på "mr Brooks".

Guten Nacht, Auf Wieder Sehen!

/L

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar