tisdag 27 november 2012

På Lindbäcksfronten intet nytt...

Familjens ljusgeneral uppskattar även en session av "give me five". Lilly har förövrigt bemästrat "give me five, give me low - to slow!".

En äkta "jag fotar mig själv i spegeln och försöker se snygg ut för jag är på akademisk högtid"-pose.

Bästa sättet att ta sig igenom ICA MAXI med vettet i behåll.
...eller det kanske var en liten smärre lögn. Livet rasar vidare i full galopp och det är svårt att hänga med, ännu svårare att hinna blogga. Frun i huset har tjuvstartat julindoktrineringen och Lilly kan nu sjunga två verser av "midnatt råder" utantill. Min lilla JuleBjörn uppvisar en överdrivet stor fascination för alla former av eld och tack vare vår nya ljusgeneral har vi bränt upp fler värmeljus hittills i år än vad vi gjorde hela förra vintern.

Igår var jag måndagsledig och mina små tomtenissar och jag hade julmys med Maritha och Molly. Vi bakade årets första pepparkakor och Lilly var överförtjust i de små färgglada kristyrspritsarna vi hade köpt.

Mitt i allt det mysiga juliga har Mickes mormor sorgligt nog gått bort och hemma planeras nu en begravningsresa till Kalix. Troligtvis blir det Micke och Lilly som får flyga upp till norra norrland i mitten av december för att säga adjö till "gammelmormor".

Nu - kaffe till tomtemor.

/U

1 kommentar: