lördag 1 december 2012

En perfekt lördag i början av december

Idag har varit en ljuvlig dag. Vi vaknade, gosade, åt frukost och klädde på oss våra varmaste kläder. Sen satte vi våra två små teletubbieliknande barn i varsin pulka och premiärsvischade ner för den snöbeklädda backen i slutet på vår gata. Efter det knoppade Björn in i sin sedvanliga lunchvila och jag och min dotter åkte till ICA Maxi för väldigt nödvändiga inköp i form av lördagsgodis, julkalendrar och nya vinterpjucks. Efter det ångades julgardiner till perfektion för att sedan ersätta de sommargröna tygskynken som tidigare prydde fönstergavlarna. Lilly dekorerade byrån i hallen med sin julgris hon fyndade på loppis i höstas och Björn valde att plocka upp en jullykta ur den överbelamrade lådan i tvättstugan. Björn och jag är förövrigt partners in julmustcrime, och det har klunkats en hel del av den vara idag. Nu sussar de små liven och jag och min julebock till man har bänkat oss framför tv:n för en lördagsfilm.

Life is good.

December is the shit.

Julen är obetalbar.

/U

1 kommentar:

  1. Så härligt att din tid äntlligen är här. Mamsenkramar

    SvaraRadera