lördag 29 december 2012

Julen 2012

Så var julen förbi. Klapparna är öppnade, maten uppäten och granen står på sniskan. Det har varit en vacker jul. Det har varit den första julen då julen på något sätt kom att handla om barnen. Om barnens förväntningar, om barnens julklappar och om barnens glädje. Hittills har jag på något sätt jag varit barnet och julen har handlat om mig och mina traditioner. Mitt hjärta klappar onekligen för julen och för december i sig och det känns fint att ha två små troll att applicera härligheten på.

Den 23 december firade vi med klanen Lindbäck - farmor, faster och farbror. Vi åt mat, öppnade klappar och gjorde små konstverk av varandra. På julafton åkte vi till Gnesta och firade med mormor och morfar, moster och molly och min morbror Kurt. Lilly, som har börjat förstå på riktigt att julen är en högtid (okej, vi har inte dragit hela jesus-storyn kanske), var tänd som tusen små juleljus och Björn greppade direkt konceptet "att hämta klappar från granen och riva av pappret". Han assisterade villigt de som behövde hjälp med själva öppnadet.

Till Lilly hade vi köpt pärlor, två spel, en hästfilt, en prinsessklänning, ett bak-kit, trosor och strumpbyxor. Av andra nära och kära fick hon en jacka, en tigerfamilj, mer trosor, pennor, pyssel, och lite annat smått och gott.

Av sina päron fick Björn en hammarbräda, ett tält, bilar, en badbåt, en liten hund som både voffar och går, en lastbil och en dammsugare. Av andra nära och kära fick han en stor bil med med både gas och lyse, en traktor, en verktygslåda, bilar och lite annat smått och gott.

Bilder var det ja. Det finns såklart bilder. På kameran.

Nu - mot nyår!

/U

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar