onsdag 2 januari 2013

Ulricas Matkasse - vecka 1

De senaste veckorna har jag planerat en veckomeny, svettat mig igenom ICA MAXI, lastat in matkassarna i bilen, halkat min väg mot huset med alldeles för många påsar i händerna och stuvat in skiten i kylen. Sen lägger jag min åh så noga planerade lista på vår "här lägger vi allt vi inte vet vart vi ska lägga det" - plats och vips faderuttan rej är menyn som bortblåst. För att undvika framtida huvudbry kom jag till den mycket insiktsfulla idéen att publicera härligheten på bloggen i stället. Inte så spännande läsning, men mycket praktisk lösning.

Av någon oförklarlig anledning börjar våra veckor på onsdagar.

Onsdag: Rotsaker i ugn med kyckling och bearnaisesås

Torsdag: Hemmagjorda köttbullar med potatis och sås

Fredag: Kycklingwok mä nudlar

Lördag: Stuvade makaroner med falukorv

Söndag: Ost, skink och broccolipaj

Måndag: Panderad firre, potatis och skagenröra

Tisdag: Fiskbullar och potatis

Onsdag: Svettig storhandling på ICA suckochstön MAXI

/U

1 kommentar:

  1. Är det bara o välja vilken dag man kommer o äter eller? ;)
    Hoppas ni haft en underbar jul o att ni mår bra.
    Kram från Elin

    SvaraRadera