måndag 12 november 2012

Helgens bravader

Fredag. Micke levererade barnen till Gnesta på dagen, ty supermormor och supermorfar hade kallat in alla åtta kusinerna (nio med Jesper) för en av förhoppningsvis många kommande kusinträffar. Molly kunde med sina snart nio månader kalla sig för yngst och Anton gled in på äldsta plats med sina nitton år. Jag beundrar verkligen mina päron för deras engagemang och mod, själv har jag fullt upp med att rodda de två små knoddarna som bor under mitt tak. Jag och Micke tog i allafall tillfället i akt och gick på bio för att sedan dricka ett glas vin hemma i soffan utan minderårigt sällskap.

Lördag. Vi hämtade hem de små liven igen och sen fick vi finbesök av Rasmus, Elin och Karin. Rasmus vikarierade för mig när jag var mammaledig och när jag fick en son som döptes till Björn fick han en dotter som döptes till Karin. Karin och Björn. Jag såg det som ett tecken på social matchning.

Söndag. Jag och min dotter loppisfyndade medan Micke och Björn drog en repa till Mediamarkt. Sen roade vi oss med att möblera om hemma, skura golvet och handla en ny kaffebryggare eftersom den förra gick en oförklarlig död till mötes. Lilly har en märklig hat-kärlek till krabbor och lekte med sitt nya loppisfynd "krabban Sebastian" under kvällen. Sebastian var väldigt ledsen eftersom han saknade sina kompisar Ariel och Blunder, men hon tröstade honom så gott hon kunde och de tittade på många avsnitt av Den Lilla Sjöljunfrun tillsammans. Fina lilla älsklingen.

Idag är det måndag och supermormor är på plats på hökvägen. Morgonen inleddes dock med ett bajsdrama och jag fick återvända hem en snabbis för att barnmorska ut en bajskorv som inte borde rymmas i en treåring. Pulsen gick upp, bajskorven kom ut och pulsen har sakta börjat närma sig normalhastighet igen.

/U

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar