fredag 16 november 2012

Friends forever

 
Småbarnslivet bjuder sällan på högklassig ensamtid för mamman och pappan, men i somras övertalade Micke mig om att det var en strålande idé att investera i ett par biljetter till invigningsmatchen på nya Friens Arena i Solna i november. Det visade sig att han hade alldeles mittiprick-rätt och i onsdags satt jag och min man bänkade på läktaren när Zlatan skickade in fyra bollar i mål mot England. Om Micke möjligen var lite småkär i Zlatan innan matchen lär han nu vara upp över öronen förälskad i han med stort Z och det skulle inte förvåna mig om han skulle dra upp tröjärmen en vacker dag för att visa sin nya idoltatuering. Jag kan också konstatera att min kära make har utvecklats till något av en fotonörd, för samma sekund som domaren blåste för avspark plockade han fram kameran ur ryggsäcken och såg sen större delen av matchen genom linsen.

Det var en fin arena, en fin match och en alldeles ljuvligt fin kväll för äktenskapet. Tack till mormor som gjorde det hela möjligt genom att se efter våra två små troll där hemma.

/U

1 kommentar:


  1. Hej!

    Jag jobbar med uppsökande kundtjänst för AFA Försäkring och såg att du skriver att du varit föräldraledig.

    Du kan ha rätt till en försäkring som ökar pensionsinbetalningen under föräldraledigheten om du är privatanställd arbetare på en arbetsplats som har kollektivavtal (och 90% av alla anställda i Sverige täcks av kollektivavtal).

    Här kan du läsa mer om vår föräldraförsäkring: www.afaforsakring.se/foraldraforsakring
    Du kan anmäla föräldraledighet direkt via vår hemsida. Om du har frågor är du välkommen att kontakta oss på Kundcenter på telefonnummer 0771-88 00 99 mellan 8-17 på vardagar, eller via www.facebook.com/afaforsakring så kan vi hjälpa dig vidare.

    Vill du veta mer om uppsökande kundtjänst och hur vi hittade dig kan du läsa om det här:
    www.afaforsakring.se/uppsokande_kundtjanst
    Vänliga hälsningar
    Julia
    AFA Försäkring

    SvaraRadera