söndag 5 augusti 2012

Nya tider

Idag vaknade jag och Micke ensamma i vårt stora sänghav. Inga tjattrande barnröster störde vår morgonsömn, ty de små syskonen har spenderat natten hos mormor och morfar. Tillsammans, för första gången. Jag och min andra hälft var på "vuxenfest" hemma hos Elin och Christian. Det var fint, fullt och fantastiskt och som kakan på tårtfatet fick vi också sova tills vi vaknade. Ljuvligt.

Det var också sista natten på min andra mammaledighet. Sista natten på semestern. Sista natten på en tid i mitt liv där fokus har legat på mina barn, på Lilly, på Björn, på kärlek och på uppfostran. På lek, på mammahäng, på bus, på skratt, på svett och på tålamod. På att lära känna en ny fantastisk liten person, på att få vara med på resan då Lilly växte från två till tre, på att lära sig vara mamma till två istället för en. På att förälska sig i Björn.

Nu lämnar jag återigen över föräldrastafettpinnen till Micke. Nu är det hans tur att vara pappa på heltid. På att lägga sitt hjärta och själ i två små liv som utgör hälften av den lilla familj vi har skapat. På att att roa, underhålla, utveckla, trösta, mätta och klappa på febriga små pannor. På Björn, vår fina Björn, och på hösten då han ska gå från bebis till dagisbarn. Även mormor är med på ett måndagshörn - ett stort och viktigt hörn där hon och barnen ska hitta varandra ännu mer.

Och jag, jag ska börja jobba. Jobba på jobbet, jobba på mig själv, jobba på vem jag är nu - ett år senare.

Nya tider, spännande tider, framtider.

/U

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar