tisdag 13 april 2010

Packåsna

Jag & Lilly åkte ner med bussen igår & skulle handla. Det är inte lätt att plocka in varor när man har en Lilly på armen, det är som att ha två armar där den ena armen har sin egen vilja.
Men, det gick till slut.
Efter handlingen bestlutade vi oss för att promenera hem i solen, just mitt i min & Lillys "wooo0o" lek, så händer det.

(min version av hur det lät)
- Duuueh r en packåsna (säger Gubben som cyklar förbi)
- aaa ( säger jag)

Storstadskille som man är, så blir jag alltid förvånad när främmande människor pratar med mig. Gubben insåg säkert det han med att han just pratat med en främmande människa, för fort som attan cyklade han vidare.


Gubben på cykel vid den röda pilen.

1, 2, 3, 4 "saker" i vagnen och några har jag på mig i händer och på rygg.

Jo okej, gubben har rätt, jag är en packåsna.
Notera noga nu, att ni som spelat Talisman ( brädspel) att man där oxå max kan ha fyra saker på sig och fyra till på en PACKÅSNA som man kan ha som "följeslagare".

Gubben har mao säkert oxå spelat Talisman, även fast han nog är för gammal för det, han kanske spelar med sina barn barn, vad vet jag. Nu när jag ändå är inne på Talisman, så kan jag inte undvika att nämna att när jag spelade det med Carlos (jag var väl 7-8 år) så snodde jag "trollstaven" från honom med min tjuv, då gick Carlos hem.

2 kommentarer:

  1. Talisman har jag aldrig spelat men ungar och kassar har jag släpat på så jag vet hur det känns...Stackars Carlos..../Mormor

    SvaraRadera
  2. hahaha låter som min karl det! tur att han inte längre är en så dålig förlora .. eller jovisst det är han ju ;)

    SvaraRadera