söndag 18 april 2010

Lillys Lördag i bilder - 17 april

Hej gott folk! Så var det lördag igen, och enligt mina pärelipäron så skulle det inte bli någon innesittarkväll. Nepp, in i skrikis bar det. Fast jag måste säga att vi snart får ta och avveckla termen "skrikbilen". Allt jag behöver är sjukligt mycket leksaker och majskrokar, och sen är saken biff juh!


Mamma var i alla fall glad. Ingen vinterkräksjuka skulle få sätta stopp för det roliga denna gång, kvittrade hon.


Vi åkte hela vägen till Moster och Peter i Södertälyeah. Där var det fullt ös när vi dök upp, Jonna och Liam röjde runt. Jag slängde mig in i leken direkt.


Sen vart det middag. Maritha och Peter hade jobbat hårt och vi bjöds på vitlöksbröd med aioli och skaldjusblandning till förrätt, inbakad fläskfilé och risotto till huvudrätt...


...och en mycket spännande efterrätt (som Elisabeth knåpat ihop). Vad det är i tårtan förtäller inte historien, utan det blir en överraskning i juli, fnittrade mor min.


Liams stol vart visst kvar i Gnesta, men som tur är så hade Danne "MacGyver" Hjälm en remlösning i bakfickan.


Efter middagen så bidde det spel för hela slanten. Eller halva i alla fall. Jag somnade runt nio, så tyvärr missade jag alles. Tur att mamma återberättade kvällens... innehåll..


...för någonstanns på vägen...


...spårade det visst ur lite. När jag och pappa vaknade kvart i sex i morse så låg partymama i en liten hög och sov i soffan.


De hade i alla fall haft roligt roligt berättade hon. Och sedan somnade hon igen. Ja, jag har en känsla av att det blir jag och pappa idag.

Peace out!

/L

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar