lördag 27 mars 2010

Lillys Lördag i bilder - 27 mars

Lördag igen kamrater. Mamma såg lite trött och risig ut i morse, så jag och pappa klev upp själva. Klockan åtta snubblade hon ut ur sovrummet och muttrade något om "panik", "packa", "fixa" och "tidsbrist".


Sen försvann hon in i det hemska klädrummet. Där stannade hon ett bra tag innan hon behagade komma ut.


Jag fick hänga med pappsen medans mamma for runt som en yr moderhöna. Tydligen ska vi åka och hälsa på släkten i Arjeplog i en hel vecka! Jag firade denna fantastiskt roliga nyhet med lite glass.


Mamma släpade fram väskor, påsar, grejjer, leksaker, mat och gud vet vad och började bygga en stor hög med alla dessa pinaler. Jag övervakade arbetet noggrannt.


Det sägs att det är mycket snö där uppe i norr, så mor och far har införskaffat en par schyssta brillor till mig.


Mamma provade dom också, fast jag måste erkänna att jag var mycket sötare i dom. Sen vete fasen om jag har några större planer på att faktiskt använda dom där oppe, så särskilt bekväma var dom ICKE.


Egentligen skulle vi ha åkt iväg till tant Caroline och firat att hennes Andreas blivit vuxen, men enligt packåsnan så bidde det lite svårt att hinna med. Klockan sju hade högen med grejs vuxit till en ganska imponerande storlek måste jag säga.

Jag skickar i alla fall en happy baby hälsning till Andreas! Om du någon gång känner dig för gammal så kan jag komma och bebisgossa lite på dig så smittar jag kanske av några av mina unga år på dig!

Å mamma hälsar att hon inte vet om det finns I N T E R N E T så långt norrut, så hur det blir med eventuellt bloggande återstår att se.

Puss på er!

/L

1 kommentar:

  1. vi surfar friskt på snön och på nätet i jutis,ulrika mitt i byn

    SvaraRadera