måndag 8 mars 2010

Göteborg

I fredags tog ju jag och Gymnasiebrudarna forden hela vägen till Göteborg. Resan gick bra även om den kändes lite lång. Eftersom vi visste att det förmodligen skulle spelas värsta språket någon gång under helgen utövades en hel del dialekträning i bilen. Jag kan skrytsamt berätta att jag bemästrade både gotländska och småländska.


Frida och Micke väntade på oss och likt de parytdjur vi är slängde vi genast på oss våra stass och begav oss ut i göteborgsnatten. Eller så pratade vi lite och somnade vid elva. Kan ha vart det senare alternativet.


På lördagen utövade vi givetvis lite shopping. Det var sommar i Göteborg, jag kan svära på att det var löv på träden.


På kvällen blev vi bjudna på mat och fest hemma hos Rickard och Marie i deras nya lägenhet. Allt var jättegott och supertrevligt...


...bortsett från när denna människa bestämde sig för att radera alla korten på min kamera. Jag hann få en liten gnutta panik innan jag insåg att de flesta Lillybilderna låg hemma på datorn.


Resten av natten spenderades på gayklubben Greta. Sara informerade mig om att en tjej faktiskt sniffat mig i håret. Tyligen luktade det bra också.


Klockan halv nio på söndagskvällen landade jag hemma i Huddinge igen hos Micke och Kärleksbebisen. Turligt nog bestämdes det innan vi åkte att denna väldigt roliga helg inte skulle räknas. I kaloriintag alltså. Så nu stryker jag ett streck lika tjock som uppland över mina matvanor och gå vidare!

5 kommentarer:

  1. ÅÅÅhhh vad synd att jag inte kunde följa med....j-vla magsjuka!

    /Sara

    SvaraRadera
  2. Ja, det var verkligen synd :(

    Men det kommer fler gånger!

    kram!

    SvaraRadera
  3. HAHAHA! Riktigt snyggt illustrerat Ulrica! :) Men det var verkligen synd att alla dina bilder försvann...

    Kram / Moster Maritha

    SvaraRadera
  4. Vilken serie, du kanske är inom fel fack, serietecknare kanske....ett gott skratt fick jag i alla fall. Puss / mamsen

    SvaraRadera