lördag 13 mars 2010

Lillys Lördag i bilder - 13 mars

Lördag igen kära vänner. Denna morgonkvist inleddes med en mumsig majskrok.


Eller, nja, den smakade faktiskt sådär. Tur för mig att mamma...


...ÄLSKAR att trycka i mig gröt med katrinplommonpuré. Haklapp? Men kära du, här behövs väl ingen haklapp. Jag är ju i princip kladdfri nu för tiden. Ehrm.


Efter majskrokar och grötkalas piffade och plutade mamma upp sig och lämnade över mig till min pappa. Hon och moster skulle visst ut på något slags äventyr.


Efter ett tag ringde dom hem. Och ville ha vägbeskrivningar. Tydligen hade de snurrat bort sig på något som pappa kallade för "Gärdet". Mamma ringde flera gånger och lät förvirrad.


Tillslut kom de tydligen fram. Mamma berättade att hon hade provat klänningar inför das Brüllop. Prinsesstårtan på bilden blidde det tydligen icke.


Mamma informerade mig om att moster är ett försträffligt bra smakråd att ha med sig. Synd var det bara att mormor rattade bussen hela dagen.


Mor min berättade även att jag har en alldeles egen affär inne i stan, men eftersom jag inte får träffa pojkar förrens jag är minst 30 år så dröjer det ett tag innan jag får besöka stället.


På kvällen åkte pappa iväg till Alex och lämnade sina bruuudar hemma. Vad skulle vi göra måntro?


Mamma var alldeles uppspelt och yrade något om "Melodifestivalen". Jag var mest intresserad av att försöka sno åt mig något gott ifrån bordet.


Jag hejjade vilt hela kvällen. Bäst var helt klart Eric Saade och Manboy. Mamma och jag dansade alldeles utmärkt till den slagdängan. Mamma hejjade nog lite mer på Salem el Fakir, själv tyckte jag mest han såg lustig ut.

Nä ni, nu ska jag knoppa. PUSS på er!

/L

1 kommentar:

  1. Vilka härliga bilder och TUSEN TACK för den nya fronbilden!Kram kram /Mormor

    SvaraRadera