torsdag 8 september 2011

Nybörjare

Idag har vi handlat skor. Lilly var i stort behov av nya pjuks eftersom de enda skorna hon kunde ha var ett par plastiga sandaler och ett par gummistövlar, medan mitt skobestånd bestod av ett par gympadojjor med blåbärsfläckar på. Så undertecknad med två kids samt en mormor begav sig således till Kungens Kurva för lite shoeshopping.

Det började mycket bra. Lilly testade skor, Björn somnade i vagnen, Mormor shoppade gardiner och jag suckade över alla fina saker jag inte hade råd med.

Runt tolvslaget kom vi på att det vore smart att få i Lilly en korv innan hemfärden eftersom hennes humör verkade vara på väg ner. Det var ungefär då allt liksom hände på en gång.

Jag klev på en spik som var typ en meter lång, korvtanten tog inte kort och vi hade inte ett korvöre på oss, Björn vaknade och ville ha mat, Lilly vägrade sätta sig i vagnen när vi äntligen lyckats ordna en vurre eftersom hon hade bajsat, ÖB hade ingen toa, JULA hade en toa (tjoho) men femman öppnade inte dörren, nya femman öppnade dörren (hurra), korvtanten hade en tång av något slag till spiken, Lilly åt typ ingen korv (??) och så vidare.

Jag är glad att min mamma var där och styrde skutan och jag är glad över att jag kom till insikten att organisera mera inte är så dumt ändå.

Två barn är definitivt fler än ett barn. Så är det.

/U

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar