torsdag 22 september 2011

Flying solo, typ

Micke har packat resväskan för några dagars "konfererande" i Kroatien. Me and my kids är home alone för första gången. Eller ja, riktigt alone är vi ju inte. Samma sekund Micke andades om att han skulle på konferens i september slängde jag mig på luren och kallade in förstärkning. Mormor huserar just nu hemma hos Casa Lindbäck och i morgon tar vi sång och skrikbilen till Gnesta. Japps, så skraj i byxan inför att vara ensamstående småbarnsmamma är jag. Man ska inse sina begränsningar sägs det ju.

Idag hade jag förövrigt en mycket trevlig lunchdejt med en mycket höggravid Elin. Det tajmade sig också så att Lilly och Björn somnade samtidigt så att jag faktiskt hann p r a t a lite med henne. Inte varje dag det inträffar nu för tiden.

Nu - mormorsmys i soffan, snart - sängen.

/U

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar