söndag 31 juli 2011

Två mot en

Idag tog Micke sitt pick och pack och åkte till sin söndagsfotboll. Kvar lämnade en oerfaren, nybliven, tvåbarnsmor.

Själv. Ensam. På egen hand.

Vid ett tillfälle uppstod en stund av tillfällig förvirring. Björn hade precis brännt av en fyllig bajsblöja i vagnen och ansåg att det var tajm att bli bytt på, jag försökte prata i telefon med Elisabeth och Lilly stod och drog i mitt byxben av okänd anledning. Bakom mig puttrade ett gäng överkokta lunchmakaroner på spisen och i ugnen brändes ett gäng fiskpinnar vid och då, just i den sekunden, drabbades jag av en något högre svettproduktion än normalt.

Nu ligger Lilly och sussar i sin säng och Björn snarkar på min mage. Lugnet är påtaglig, svettnivån är nästan nere på noll och jag njuter av att vara mamma till två underbara ungar.

"Ensamhemmamedtvåsmåbarn"-premiären är avklarad och pemiärnerverna stillade. Det ska nog gå vägen det här.

/U

1 kommentar: