lördag 23 juli 2011

Dagen D

-"Den 23 juli" sa barnmorskan och gjorde en notering i journalen.

Den 23 juli, alltså idag, skulle Lillebror komma. Den 23 juli, alltså idag, finns inget som talar för att så kommer att ske. Vi har verkligen försökt att skrämma ut honom. Igår kröp jag runt på alla fyra och dammsög soffan och sen bjöd vi in oss själva på en väldigt trevlig middag hemma hos Johan, Therese, Rebecka och Alexander. Idag har jag planerat att trippa upp och ner för Maritha och Peters trappor i ett sista försök att göra det obekvämt för min inneboende.

Annars började den 23 juli bra. Lilly har kommit till insikten att om man har tillbehör i håret så är man fin. Jag har börjat träna upp mina inre frisyrtalanger och skapade den finaste tofsen en nyvaken mor kan prestera. "Lilly fiiiiin" skanderade barnet och lyckan var total.

/U

1 kommentar:

  1. Åhhh så fiin hon är! Lilla gumman =) ses snart! Kram/Moster

    SvaraRadera