måndag 22 oktober 2012

Summan av kardemumman

Sjukt...

...jävla...

...mycket...

...SVAMP...
Så gick det en vecka ingen och med måndagen kommer det numer traditionsenliga "helgsummeringsinlägget". Jag kliar mig som vanligt i huvudet och undrar hur vissa småbarnspäron hinner med att ta hand om flocken, städa palatset och hålla äktenskapet puttinuttigt 24 timmar om dygnet. Antingen finns det sanna supermänniskor, eller så är det bara jag som inte har fattat galoppen ännu.

Fredag. Fredagen bjöd på ett alldeles utomordentligt trevligt seriemaraton för herrn och frun i huset. Eller, "maraton" kanske är att överdriva, men tre avsnitt hann vi titta på innan jag fick panik över att klockan passerat tolv och då kan man ju inte vara vaken länge. Tiderna förändras påstår vissa. No shit Sherlock.

Lördag. Lilly fick till sin stora lycka åka buss med mormor. Hon blev upphämtad i sin Grand De Lux Limo, ala SL-buss, och hon var mäkta imponerad över att hennes mormor kunde köra ALLA bussar. Jag och Björn hängde en stund hos Maritha och Molly och sen rullade vi ner till Gnesta ty på söndagen vankades en av höstens sista svampathons.

Söndag. Och svampplockning blev det. Jag och morfar rattade skalmanmobilen ut till trollskogen och möttes av så sjukt mycket svamp att jag blev tillfälligt förvirrad. Normalt sett går man runt och letar efter rackarna, för att sedan störtdyka över dom in case en älg eller så skulle skutta fram och äta upp dom innan man hinner dit. Men nej, det var så mycket svamp att jag mest gick runt och funderade över hur jag skulle bete mig nu? Fyra hinkar höstkantareller blev det. På en och en halv timme. G. A. L. E. T. 

Efter skogsvistelsen åkte familjen Lindbäck på zoosafari och lyckades tack och lov komma tomhänta hem och på kvällen tittade Fina Faster Suzan förbi och då var såklart lyckan total hos vår dotter. Lyckan gjord, helgen gjord.

Fler bilder från helgens bravader, som finns på gigantokameran, kan väntas dyka upp framöver, om jag inte råkar drunkna i mitt svamphav som behöver rensas.

/U

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar